• Arkiv

2012-01-22 Till media/journalister, Sveriges Riksdag och Bästa vänner m.fl. har idag delgivits följande

Sveriges Riksdag

Alla riksdagsledamöter

Stockholm

 2012-01-22

 Demokrati och rättssäkerhet

 Bäste folkvalde riksdagsledamot

DU har som riksdagsledamot att värna demokratin och rättssäkerheten i Sverige

Du har nu möjligheten som folkvald att påvisa var i dessa frågor du står.

Via nedan mail, som gått ut till väldigt många i Sverige, får du möjligheten att bistå rättssäkerheten i Sverige via att stödja anmälan till DO och även via denna stödja och  ifrågasätta myndighetsförtrycket i Sverige.

 OBS det är icke ett enskilt ärende, det berör generellt alla svenska medborgare utifrån att det är i grunden 3 svenska medborgare, 1 man och 2 kvinnor, som sakfrågorna berör!!!

Denna skrivelse kommer att delges offentligt till allmänheten i syfte att delge allmänheten av vad som är i allmänhetens intresse!

Läs nedanstående mail och bifogade bilagor och vänligen men bestämt påvisa var just du står utifrån rättssäker rättstillämpning!

Uppmanar dig till att stödja anmälan mot Försäkringskassan till DO, ett DO som uppenbart får generellt alla svenskar(när nu detta blir av allmänheten känt) ”gåshud” utifrån det myndighetsförtryck som uppenbart försiggår där inom DO!

……………………………………………………….

Bästa vänner och media/journalister m.fl.

 Söndagen är en speciell dag och idag får du info om något speciellt!

Läs det här och sprid det mycket gärna vidare dvs. om just du värnar om att rättssäkerhet skall finnas alls i Sverige!

 Kan vi lita på myndighets Sverige när Diskrimineringsombudsmannen(DO) bevisligen icke går att lita på?

DO har att opartiskt och sakligt utföra sitt uppdrag, som DO fått av Sveriges Regering/Sveriges Riksdag(all makt utgår från folket), men det visar sig att när DO avslår en anmälan mot myndigheten Försäkringskassan( på ca 2 dygn, inskickat 2011-12-21 och avslagsbeslut 2011-12-23, förmodligen svensk rekord i beslutsfattande) så är det uppenbart ”många ugglor i mossen”!

Denna natt har u t skickat in en komplettering ytterligare till DO och du får denna dag del av denna via följande länk, även press meddelande;

http://eueeshealthcare.mpbloggar.se/2012/01/22/2012-01-22-komplettering-till-do-och-for-kannedom-och-atgard-till-sveriges-regering-sveriges-riksdag-och-eu-kommissionen/

 

http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/sveriges-regering-hur-hanteras-raettssaeker-raettstillaempning-inom-do-725629

 Om journalister och media ”tiger” om det här och icke kritiskt granskar och gräver i det tips de nu fått, då kan allmänheten endast konstatera att journalister och media icke har ”makten” att kritiskt granska makten och vad som där försiggår! Vi följer media och journalister mycket nogsamt de närmaste dagarna!

Det är uppenbart i allmänhetens intresse om DO, som är tillsatt för att ”förhindra”/DO har att driva ärenden som prioriteras utifrån allmänhetens och befolkningen intresse, att diskriminering/kränkande särbehandling mot generellt alla svenska medborgare och därtill då helt utifrån att både man och kvinna är bevisligen kränkta av Försäkringskassan(1 man och 2 kvinnor i den grund anmälan av 2011-12-21), utifrån anmälningar som DO får in från svenska folket!

När då DO uppenbart vill ”skydda” kanske den kanske”penningstarkaste” myndigheten i Sverige, Försäkringskassan, det kan icke ställas utom all rimlig tvivel, och själv blir då DO ”kränkaren”/diskrimineraren, då är det inte illa och det är fruktansvärt kränkande mot svenska folket och därtill diskriminerande!

 Här bevisas, kan icke ställas utom all rimlig tvivel, att DO diskriminerar, tills motsatsen är bevisad, läs och sprid vidare.

Du kan bl.a. läsa följande via länkarna här ovan;

 Bästa DO Agneta Broberg, tack för senast.

 Nu frågan om kompletteringar återigen, fler kommer under veckan.

Här kommer grunden till att beslutet självklart skall omprövas och dessutom att anställde George Svéd skall utredas utifrån anmälan till DO separat i det ärendet. Att hela förfarandet mer flera kränkningar/diskrimineringar inom DO av anställda gentemot allmänheten nu bevisas och ansvaret att anmäla till Statens Ansvarsnämnd föreligger myndigheten DO.

1.     Följande finns att läsa på DO:s hemsida:

Källa http://www.do.se/sv/Om-DO/Nar-galler-vad/

 Offentlig anställning

Det är förbjudet för offentligt anställda att diskriminera allmänheten i sitt bemötande. Diskrimineringsskyddet gäller för alla grunder utom ålder.

 Bakgrund;

Undertecknad begär av anställda på DO att få tillgång till DO:s mobiltelefon nr. samtalet är bandinspelat och inskickat till DO som bevis jämte skrivelser i sakfrågan om dessa kränkningar och diskrimineringar som då sker.

Utifrån vad som nu delges DO är det uppenbart att anställda kränker  u t utifrån att man vägrar dels att lämna ut telefon nr. till DO:s mobiltelefon. DO har själv på bandinspelning av telefonmöte delgivit och tillstått att det var fel utifrån att u t begärt att det skall utlämnas detta mobil telefon nr.

 Mobil telefon nr. till DO är bekostat av det allmänna och DO kan uppenbart vid möten stänga av mobiltelefonen och sätta på bandspelare med automatiskt svar och funktion att ta emot meddelande, den tekniken finns idag!

Den anställde kränker och diskriminerar således u t tecknad även i denna del, så upplever u t den situationen.

U t är funktionshindrar, 3 funktionshinder, kriteriet för att pröva anmälan är således uppfyllt och separat beslut i delen mot DO anställde George Sved är uppenbart ett ärende/anmälan som skall av DO prioriteras utifrån att trovärdigheten för DO annars är och blir helt ifrågasatt.

     Utifrån delen anmälan mot Försäkringskassan

Beslutet har bestridits av u t i separat skrivelse, lagligheten i beslutet har bestridits utifrån att beslutet är grundat på lagrum som icke finns, Sverige har ingen lag för gränsöverskridande vård som ärendet har grunden i, rätten till fri rörlighet finns icke reglerat i svensk lag och således gäller EU-rätten fullt ut.

Dessutom har begärts att beslutet skall motiveras utifrån Rättighetsstadgan artikel 41 och att DO mycket nogsamt skall inläsa denna och övrig EU-rättspraxis som i anmälan om 42 sidor tillställts DO, det har DO uppenbart struntat i att göra utifrån beviset beslutet av datum 2011-12-23, där man uppenbart mer eller mindre per automatik avslår anmälan, utifrån denne enormt snabba handläggningstiden!!!!!!! På 2 dygn har ”specialister” på DO funnit att denna väl underbyggda anmälan icke är prioriteringsbart och beslutar utifrån lagrum som icke existerar.

Prioritering

Se inlaga som ingivits 2012-01-21.

       DO lyder under EU-rätten och Sverige har inga undantag.

DO:s ansvar enligt lag

1 § Diskrimineringsombudsmannen har de uppgifter som framgår av diskrimineringslagen (2008:567).

Ombudsmannen ska därutöver verka för att diskriminering som har samband med kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder inte förekommer på några områden av samhällslivet.

Ombudsmannen ska också i övrigt verka för lika rättigheter och möjligheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

2 §    Diskrimineringsombudsmannen ska genom råd och på annat sätt medverka till att den som utsatts för diskriminering kan ta till vara sina rättigheter.

         Myndighetsförordning

SFS 2007:51

1 §    Denna förordning gäller för förvaltningsmyndigheter under regeringen.

Om en lag eller en förordning innehåller en bestämmelse som avviker från denna förordning, gäller den bestämmelsen.

 Kommentar

DO har själv via bandinspelning tillstått att DO är införstådd med följande, som upplästs för DO vid telefonmötet;

prop. 1993/94:114, sidan 32, 4:e stycket, citat;

Av detta framgår i sin tur att svenska domstolar och myndigheter är skyldiga att tillämpa EG-rättsliga normer. De är sålunda skyldiga t.ex. att omedelbart – utan mellankommande nationell rättsbildning – tillämpa gemenskapsfördragen och av rådet utfärdade rättsakter i den mån dessa är direkt tillämpliga eller har direkt effekt samt att i fall av normkonflikt mellan en inhemsk rättsregel och en EG-rättslig regel tillämpa den EG-rättsliga före den inhemska.

DO är jurist i botten och DO vet exakt vad ovanstående har för innebörd, det gäller även för DO som myndighet, men uppenbart har DO anställda helt underlåtit att pröva den delen utifrån EU-rätten och hänvisat till svensk lag!!!!!!!!!!!!!! Vilken trovärdighet har här DO i sitt beslut?

 

 Bästa vänner m.fl. värnar du om svenska medborgares rättssäkerhet, så vänligen och bestämt, stöd denna anmälan mot myndigheten Försäkringskassan till DO, via  bifogad fil Till DO Härmed stöder u t anmälan med ANM 2011/2077 och hela ärendet sammantaget

 Skicka in  följande,

Till DO Härmed stöder u t anmälan med ANM 2011/2077 och hela ärendet sammantaget(se bifogad fil), skriv in ditt namn och adress m.m. och skicka via e-post till DO, glöm inte att skicka en kopia till Ulf Bittner via e-post till [email protected]

 

 Bifogar som bifogad fil viktiga dokument i ärendets handläggning och du kan också läsa via http://eueeshealthcare.mpbloggar.se/

DO har i laga ordning skött sin uppgift i att diarieföra, bl.a. här nedan kan du se ett exempel av det;

Hej, Bekräftar härmed att vi har mottagit din skrivelse till Agneta Broberg med tillhörande ljudupptagning av samtal. Ärendet har diarienummer RÅD 2012/28.

Med vänlig hälsning

Anna Törnqvist

Handläggare/Registrator | [email protected]

 

För övrigt ser u t fram emot att alla nu är behjälpliga och sprider via sina nätverk till alla möjliga tänkbara som kan tänkas vilja hjälpa till och visa på att ”all makt utgår från folket”.

Det enda vi begär med detta är att myndighets Sverige skall få klart för sig att vi icke accepterar det som uppenbart försiggår i Sverige av idag inom myndighets Sverige, ett mycket utbrett myndighetsförtryck av svenska medborgare!

 Minns framförallt följande, som bl.a. är min personliga ”ledstjärna” i detta ” ideella och opolitiska uppdrag”, citat;

 ”Myndigheternas roll

 Sverige är känt för att vara en förebild vad gäller demokrati och rättsäkerhet. Efter att under ett antal år ha studerat hur vårt samhälle fungerar, är jag inte beredd att helt och hållet ställa mig bakom detta påstående. Det pågår ett myndighetsförtryck av människor i vårt land som växer därför att vi politiker inte tar ansvar för att styra myndigheterna och rätta till deras felaktiga beteende. Myndigheterna är redskap inte maktapparater. De ska följa av riksdagen och regeringen fattade beslut och de ska också tolka våra beslut utifrån de värderingar som presenteras i betänkanden, propositioner m.m. Myndigheter är inte tillsatta för att skapa någon egen värdebas utan de ska utföra ett arbete de är tillsatta att göra och de ska ha den humanistiska människosyn som framkommer i riksdagens beslut. Enligt grundlagen ”opartiska och sakliga” ska inte heller agera som part i vetenskapliga kontroverser. Myndigheter ska ha tydliga roller och inte vara både dömande instans och part i ärenden som avgörs av annan dömande myndighet. Myndigheterna ska framför allt möta människor med respekt inte förakt eller nedlåtenhet eller nonchalans.

 Ministerstyre

 Rättsäkerhet innebär att människor behandlas lika, har lika värde inför lagen och har samma rättigheter. Det jag har tagit del av och försökt att beskriva i denna motion överensstämmer inte med ett rättstryggt samhälle. Förtroendet för vårt demokratiska system undergrävs. Det krävs ett stort engagemang och en stark vilja från den politiska nivån för att rättstrygghet ska råda. Vi i riksdagen har ett ansvar via Riksdagens revisorer att följa upp beslut och se hur samhället efterlever dessa. Regeringen med de olika ministrarna har ett huvudansvar för genomförandet av besluten och måste utöva ministerstyre för att riksdagens intentioner ska genomsyra myndigheternas handlingssätt. Det finns inget i grundlagen som förhindrar ett ministerstyre. Det enda en minister inte får göra är att ingripa i enskilda förvaltningsärenden.

Det är nödvändigt att regeringen mer aktivt påverkar myndigheternas sätt att handha verksamheten.”

 Slut citat

 En f.d. miljöminister skrev i en motion redan år 1996, Motion till riksdagen av Görel Thurdin, 1996/97:c545 , Demokrati, rättsäkerhet och myndighetsutövning,  som ovan har citerats.

 OBS inget får förvanskas eller ändras i detta mail om/när du skickar det vidare, vänligen respektera det!

 COPYRIGHT 2011 © Ulf Bittner

Vill du som läser detta stödja anmälan till DO kan du göra det via att fylla dokumentet som delges via denna länk

Till DO Härmed stöder u t anmälan med ANM 2011 2077 och hela ärendet sammantaget

 Press meddelande har gått ut denna dag med budskapet härovan.

You must be logged in to post a comment.


Skapa din egna professionella hemsida med inbyggd blogg på N.nu